De subsidieregeling biedt drie type projecten waarvoor je subsidie kunt aanvragen:
Implementatiestart
Opschalingsroute
Evaluatieroute
Bij de implementatiestart draait het vooral om het ontwikkelen van een strategie en plannen voor de uitvoering van digitale processen. De andere twee focussen op het implementeren en opschalen van bestaande digitale processen. Bij de opschalingsroute gaat het om bewezen processen, terwijl de evaluatieroute zich richt op processen die volgens STOZ nog niet zijn bewezen en waar een waardebepaling voor nodig is. Meer lezen over deze routes? Bekijk de website van de RVO.
Implementatiestart aanvragen
Stap 1 De-minimisverklaring aanvragen
Hiermee geef je aan dat jouw organisatie nog binnen de financieringsruimte van de de-minimisvrijstelling valt. De link naar de verklaring vind je hier.
Stap 2 Activiteitenplan invullen
Hierin beschrijven we met jou hoe je een strategie voor digitale of hybride zorg gaat opzetten. Hiervoor gebruiken we het format Model A1 Activiteitenplan Implementatiestart STOZ.
Stap 3 Offerte extern bureau
Op basis van het activiteitenplan spreken we af welke activiteiten wij als Clair Helpt oppakken. Conform deze afspraken stellen we een offerte voor je op. Deze offerte dien je samen met het Activiteitenplan in bij de subsidieaanvraag.
Stap 4 Subsidieaanvraag indienen
De subsidieaanvraag dien je via ‘mijn RVO’ in via deze link.